Contoh Balasan Surat Kerana Masalah Disiplin Di Tempat Kerja
Dan atas nama lembaga, kami menyampaikan permohonan maaf serta ucapan terima kasih atas kinerja yang saudara berikan selama ini. Surat loyar yang mengelirukan cerita hutang bank dan anda from i0.wp.com. Isu disiplin pekerja yang seterusnya ialah masalah curi tulang semasa bekerja. Pergaduhan di tempat kerja ni dah jadi perkara biasa dah.
Demikian surat pemutusan hubungan kerja ini kami sampaikan dan agar dapat dimaklumi, terima kasih. Anak tuanpuan masih mengulangi perbuatan salahlaku yang melanggar peraturanperaturan pelajar. Sikap pelajar yang agresif dan bertindak di luar batas merupakan punca utama masalah disiplin di sekolah. Selain itu, pakaian yang terlalu seksi dan menjolok mata juga adalah tidak sesuai. Surat loyar yang mengelirukan cerita hutang bank dan anda from i0.wp.com. Tentu saja, perusahaan berhak memecatnya setelah menerima beberapa surat peringatan.
Contoh Balasan Surat Kerana Masalah Disiplin Di Tempat Kerja. Sekiranya anda menyebut lebih daripada satu kejadian, bahagikannya kepada 2 perenggan berbeza dan akhiri perenggan dengan kualiti yang perlu diserlahkan dengan setiap contoh. Anda mungkin biasa dengan kebimbangan diminta menulis surat cadangan watak. Perkara pertama yang terlintas di fikiran ialah "Bagaimana dalam dunia anda akan menulis satu?" Pemikiran ini diikuti dengan cepat oleh soalan seperti "Apa yang saya katakan?" dan "bagaimana jika saya mengatakan perkara yang salah dan membuat orang itu kelihatan buruk?"
Soalan yang tidak dijawab dan ketakutan boleh menyukarkannya . Anda tidak perlu risau jika anda mengenali orang yang anda tulis tentangnya.
Mula Menulis Surat.
LANGKAH 1: Tarikh & Alamat
Orang yang membaca surat itu akan ingin mengetahui bahawa rujukan itu adalah terkini dan bukan dari 5 atau 10 tahun yang lalu jadi sertakan tarikhnya. Sertakan juga alamat penuh anda
LANGKAH 2: Salam
Mulakan dengan salam. Gunakan nama penuh orang yang kepadanya surat itu ditujukan jika anda mempunyai it. Profesionalisme dan kredibiliti surat anda akan dipertingkatkan dengan menggunakan nama pertama dan nama keluarga mereka.
Jika orang yang dialamatkan tidak diketahui atau jika anda tidak pasti siapa itu atau jika surat itu digunakan untuk tujuan umum, hanya gunakan "Kepada Siapa Yang Membimbangkan". Walau bagaimanapun, jika anda tahu tajuk orang yang dituju, anda boleh menulis, sebagai contoh, "Pengarah Sumber Manusia yang dihormati" untuk memperibadikan surat itu sedikit lagi.
Elakkan menggunakan "Tuan atau Puan" serta Cik, Puan, Cik, atau Encik
Lagipun, berapa banyak kredibiliti surat anda jika anda menulis kepada "Puan Sydney Smith" hanya untuk mengetahui bahawa "Sydney Smith" adalah seorang lelaki? !
LANGKAH 3: Pembukaan
Perenggan pembukaan biasanya perenggan dengan satu atau dua ayat. Perenggan pembukaan menerangkan siapa anda, berapa lama anda mengenali orang yang anda rujuk , dan bagaimana anda mengenali mereka.
LANGKAH 4: Badan
Isi ialah bahagian terbesar surat. Anda boleh mempunyai beberapa perenggan. Di sinilah anda membuat kes untuk orang itu anda merujuk dengan menerangkan pengalaman anda dengan mereka dan memberi contoh kualiti atau kebolehan cemerlang orang itu.
Anda harus cuba memasukkan sekurang-kurangnya satu hingga tiga kualiti terbaik dalam diri orang itu semasa menulis surat itu. Kualiti ini harus dikaitkan.
Sebagai contoh, katakan orang yang anda tulis itu mesra, jujur, bijak, kreatif, bertanggungjawab dan rajin. Sekarang, andaikan mereka juga sedang mencari jawatan penyelia. Seorang penyelia haruslah, antara lain, mesra (boleh bergaul dengan mudah dengan orang lain), jujur, dan bertanggungjawab. Jadi, adalah lebih baik untuk membina surat anda berdasarkan sifat-sifat ini.
Contoh-contoh pengalaman yang disediakan ini hendaklah difokuskan dan langsung, menjadikannya sangat mudah untuk difahami oleh pembaca. Biasanya, satu perenggan tidak lebih daripada 3 ayat untuk setiap kualiti sepatutnya cukup.
Dua nasihat yang sangat kuat: Apabila menulis surat rujukan watak, jangan berlebihan berkongsi kualiti positif orang itu dan jujurlah.Anda perlu memahami sesuatu. Surat anda akan dibaca oleh seseorang yang sudah percaya bahawa penulis sedang "memperbesarkan orang" yang mereka maksudkan. Jadi, untuk memastikan surat anda lebih boleh dipercayai, anda harus memberikan bukti bahawa pandangan tinggi anda terhadap orang itu adalah sah. Ini boleh dilakukan dengan menerangkan fakta khusus tentang orang yang anda rujuk. sedang merujuk.
Cara berkesan untuk mengekalkan kredibiliti dalam surat anda tanpa ia terdengar seperti gembar-gembur adalah dengan menceritakan satu atau lebih cerita pendek yang boleh dipercayai yang anda tahu secara peribadi tentang orang itu. Dalam melakukan ini, pengalaman harus menggambarkan kualiti positif seseorang. Ia sepatutnya menjadi contoh bagaimana orang itu berkelakuan.
Sekiranya anda menyebut lebih daripada satu kejadian, bahagikannya kepada 2 perenggan berbeza dan akhiri perenggan dengan kualiti yang perlu diserlahkan dengan setiap contoh.
LANGKAH 5: Penutup
Penutup ialah bahagian akhir pengesyoran anda dan tidak perlu panjang. Ia meringkaskan dan mengukuhkan kepercayaan anda terhadap orang yang anda rujuk, sebab anda percaya mereka memenuhi kelayakan dan mengandungi pengesyoran sebenar anda.
Anda boleh menggunakan bahagian ini untuk bercakap tentang diri anda .
LANGKAH 6 - The Valediction
Surat anda hendaklah ditutup dengan ucapan penutupan atau penutupan percuma seperti "Ikhlas".
Tinggalkan tiga ruang dan taip nama anda. Jika ia berguna kepada penerima surat, sertakan tajuk anda.
Lengkapkan surat dengan tandatangan anda.
Nota sampingan: Sertakan maklumat hubungan untuk orang yang membaca surat anda supaya mereka boleh menghubungi anda sekiranya maklumat lanjut diperlukan. Tetapi, menambah maklumat ini kadangkala boleh menjadi panggilan penghakiman.